Betingelser Office Nordic

Forretningsbetingelser

For www.office-nordic.dk

Virksomhedens juridiske navn er Office Nordic ApS
CVR nr: 20052805
Adresse: Kometvej 11, 8700 Horsens
Telefonnummer: +45 7020 1775
Officiel e-mail adresse: info@office-nordic.dk
Officiel web-adresse: www.office-nordic.dk

PERSONDATAPOLITIK

Websitet benytter cookies. Den data ansvarlige er office-nordic.dk

Logstatistik bruges på www.office-nordic.dk og betyder, at et statistik system opsamler information, som kan give et billede af hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

Logstatistik bruges til at skabe øget brugervenlighed.

For at du kan indgå en købsaftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og din e-mail adresse.

Personoplysningerne opbevares hos Office Nordic i 5 år efter seneste registrering, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere de produkter, som du køber hos os.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi det altid sker ved afgivelse af dit samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Personoplysninger sendes og opbevares ikke krypteret.

Følgende medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger: Ledelse, salg og markedsføring, administration og bogholderi.

Oplysninger videregives ikke til tredjemand, ligesom der ikke registreres personfølsomme oplysninger.

Som kunde hos Office Nordic har du altid ret til at gøre indsigelser mod registreringen, og du har ret til oplysning om hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: Office Nordic på info@office-nordic.dk eller +45 7020 1775.

BESTILLING

Du kan bestille varer fra Office Nordic via webshop, e-mail eller ved direkte kontakt pr. telefon til vores kundeservice team.

Alle priser på sitet angives eksklusiv moms, inklusive evt. afgifter, told mm. Priserne opdateres løbende.

Vi tager forbehold for prisstigninger fra underleverandører, som vi ikke selv har indflydelse på, og vi tager forbehold for skrive, tryk og tekniske fejl, der kan komme til udtryk i forkerte oplysninger på vores website.

BETALING

Med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig selv mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i det tilfælde af dit kort bliver misbrugt i en webshop, der benytter SSL (secure socket layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på DKK1.200,00 hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun administratoren af betalingsgatewayen, der kan læse dem. Hverken Office Nordic eller andre har mulighed for at læse disse data.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Office Nordic. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

I vores webshop kan du betale med følgende betalingsmidler:
Dankort
Maestro
Visa Electron
Mastercard debit
Mastercard International

LEVERING

Levering til fortov er uden beregning, når det samlede køb pr. ordre overstiger DKK 2.000 ekskl. moms.

Du er som privat person velkommen til at handle på vores webshop. Vi skal dog i den forbindelse gøre opmærksom på, at vores "Altid fri fragt" koncept udelukkende gælder levering til en erhvervsadresse i Danmark. Der kan komme ekstraordinære gebyrer, som vi ikke er herre over, i tilfælde af levering til private adresser i Danmark.

Office Nordic benytter følgende flere forskellige transportører, afhængig af hvilken producent der købes varer fra, herunder Danske Fragtmænd, GLS, UPS, Post Nord. Der er ikke mulighed for at benytte Track´n Trace i vores webshop.

Leveringstid: Fra 2 dage til 6 uger, varierende af om produkt er på lager, eller skal ordre produceres. Sidstnævnte er meget almindeligt i møbelbranchen, hvor udvalget af møbler og varianter er en del af de attraktive muligheder ordreproduktion giver.

MANGELREGLER

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse.

MARKEDSFØRING

Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet indeholder information om Office Nordic og vores produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt "ja tak" ved at tilmelde dig direkte, eller accepteret at modtage nyhedsbrev under gennemførelse af et køb i webshoppen.

KLAGER

Såfremt du måtte ønske at klage over Office Nordic, kan du ved at klikke på nedenstående link komme i forbindelse med relevant klagemyndighed.

Forbrugerklagenævnet har telefonnummer +45 4171 5000.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.">kfst@kfst.dk

http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet

FORTRYDELSESRET

Hvis du handler som privat person, har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1. Har modtaget din vare.

2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftligt. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. http://www.office-nordic.dk/web-links/114-diverse.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Du bærer risikoen for varen og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Adresse for returnering er Office Nordic, Kometvej 11, 8700 Horsens.

Der ydes ingen fortrydelsesret på følgende produkter: Tjenesteydelser og varer, der skal fremstilles, ordreproduceres, eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt.

Dette gælder, når du forinden har givet samtykke til, at Office Nordic Aps kunne påbegynde udførelsen m.v., inden fortrydelsesrettens udløb.

Fortrydelsesretten gælder ikke i handelskøb (b2b), hvor der ikke ydes nogen returret.

TILBAGEBETALING

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

VARENS STAND

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

OMKOSTNINGER VED RETURNERING

De fleste af vores varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post. 

For langt de fleste møbler gælder at du må forvente en udgift til returnering, der ligger i størrelsen kr. 300-500 ekskl. moms. afhængig af det enkelte møbel. Husk at møbler altid skal returneres i deres originale emballage.

Vi er gerne behjælpelige med at undersøge hvordan vi kan løse en returnering i dit tilfælde. Kontakt da vores kundeservice.

REKLAMATION

Som forbruger har man 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette er naturligvis forudsat, at reklamationen er berettiget.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse fejl og mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret fejlen eller manglen.

Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragt omkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Returnering i forbindelse med reklamation skal altid aftales med vores kundeservice inden du returnerer.

Husk altid at påføre faktura nr. når du returnerer. Du bærer selv risikoen for varen og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Vi yder reklamationsret på vores produkter i 24 til 120 måneder. Såfremt et produkt har videregående reklamationsret, fremgår det af det enkelte produkt.

MODTAGELSE AF VARER

Når du modtager din leverance fra os, er det utrolig vigtigt, at du tjekker den meget omhyggeligt, inden du skriver under på fragtbrevet.

Når du skriver under på fragtbrevet uden kommentarer, tilkendegiver du nemlig, at du har modtaget varer uden skader. Finder du efterfølgende en skade på dine varer, dækkes den ikke af fragtselskabet.

Vi anbefaler, at du tjekker emballagen for tegn på skader ved modtagelsen. Er der tegn på skader, bør du åbne emballagen og tjekke dine varer omhyggeligt. Hvis dine varer er beskadiget, skal det noteres på fragtbrevet, og du skal have en kopi af fragtbrevet, hvor skaden fremgår.

Er der ingen tegn på skader på emballagen ved modtagelsen, men finder du efterfølgende skader ved udpakning, skal du tage billeder af både skaderne og emballagen. Det er vigtigt for at kunne lave en reklamation om skjulte skader til fragtselskabet.

Når du modtager varer fra os, beder vi dig pakke dem ud hurtigst muligt, da der ikke kan reklameres for skader senere end 7 dage fra modtagelsen. Skjulte fejl kan kun anmeldes, hvis varerne ikke er transporteret videre fra leveringsstedet, men de må naturligvis godt flyttes lige inden for i bygningen.

Såfremt varer modtages uden, at de tjekkes, eller skjulte skader anmeldes ud over den beskrevet responstid, bortfalder vores erstatningspligt.